معرفی اصلی ترین کشور های مقصد برای صادرات کاشی و سرامیک ایرانیصادرات کاشی و سرامیک در دنیای امروز به یکی از پررونق‌ترین بخش‌های صادرات غیرنفتی در ایران تبدیل شده است. زیرا بیشتر کشورهایی که با ایران مراودات تجاری دارند، در حال توسعه هستند و به همین دلیل نیاز زیادی به انواع مصالح ساختمانی دارند. اما برای اینکه بتوانید سهم خوبی را از این بازار نصیب خود کنید، نیاز دارید که بهترین بازارهای هدف را بشناسید. به همین دلیل در این مقاله از دومیرو می‌خواهیم برترین کشورهای مقصد را در مسیر صادرات انواع سرامیک و کاشی به شما معرفی کنیم تا بتوانید سود بیشتری را به دست آورید.

بیشترین صادرات کاشی و سرامیک ایرانی به کدام کشورها است؟

یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص اینکه کدام یک از کشورها مقصد خوبی برای ارسال این محصولات هستند، بررسی آمار صادرات کاشی و سرامیک است. بر طبق آمار ارائه‌شده توسط سازمان توسعه تجارت ایران، کشور ما در سال گذشته محصولات تولیدی خود را به بیش از 20 کشور در جهان صادر کرده و توانسته نزدیک به 400 میلیون دلار از این طریق کسب درآمد کند. با توجه به این آمار، برخی از کشورهایی که بیشترین سود را نصیب ایران کرده‌اند، از قرار زیر هستند:

صادرات کاشی و سرامیک آذربایجان

صادرات به آذربایجان

کشور آذربایجان یکی از همسایه‌های شمالی ایران است که روابط سیاسی نسبتا مناسبی با ایران دارد. نزدیکی این منطقه به ایران باعث شده که هزینه‌های حمل و نقل محصولات در صادرات به این کشور تا حد زیادی کاهش پیدا کند. به علاوه پایین بودن قیمت سرامیک و کاشی ایرانی در مقایسه با محصولات ترکی و روسی، باعث شده که ایرانیان راحت‌تر بتوانند در بازارهای این کشور فعالیت کنند. پس اگر شما هم می‌خواهید سهمی از این بازار داشته باشید، پیشنهاد می‌دهیم که سری به صفحه صادرات کاشی و سرامیک به آذربایجان بزنید.

صادرات کاشی و سرامیک به اروپا

هرچند بعضی از کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و اسپانیا در بازار تولید انواع سرامیک و کاشی بسیار فعال هستند؛ اما باز هم صادرات کاشی و سرامیک به اروپا یکی از مهم‌ترین منابع کسب درآمد برای تاجران ایرانی بوده است. بر طبق آمار، کشور ما در سال گذشته بیشتر محصولات خود را به کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا و سوییس صادر کرده است. علت محبوبیت محصولات ایرانی در بازارهای اروپا، تنوع بالای این محصولات در کنار قیمت مناسب آن‌ها بوده است.

صادرات کاشی و سرامیک به ارمنستان

کشور ارمنستان

یکی دیگر از کشورهای همسایه ایران که می‌تواند به عنوان دروازه‌ای برای تجارت با دیگر کشورهای جهان هم ایفای نقش کند، ارمنستان است. از آنجا که شهرهای این کشور به سرعت در حال توسعه هستند، نیاز به انواع مصالح ساختمانی در آن بسیار احساس می‌شود. از سوی دیگر روابط تجاری و سیاسی خوب میان دو کشور در کنار قیمت مناسب سرامیک و کاشی صادراتی از ایران، باعث شد که در سال گذشته ما بتوانیم نسبت به رقیب اصلی خود یعنی کشور ترکیه، در این بازار رشد بیشتری داشته باشیم. اگر به دنبال یک مسیر ساده و پرسود برای تجارت با این کشور هستید، پیشنهاد می‌دهیم که نگاهی به صفحه صادرات کاشی و سرامیک به ارمنستان بیندازید.

کشورهای حوزه خلیج فارس

همه ما میدانیم که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نسبتا ثروتمند هستند و در عین حال ساخت و ساز در آن‌ها بسیار رونق دارد. به ویژه کشور قطر یکی از بهترین مقصدها برای صادرات انواع سرامیک و کاشی است. زیرا این کشور در حال حاضر روابط سیاسی خوبی با عربستان ندارد و مسیر برای بازرگانان ایرانی بسیار هموار است. از سوی دیگر مسیر دریایی کوتاه میان دو کشور، صادرات کاشی و سرامیک به قطر را آسان‌تر از پیش کرده است. علاوه بر این، عمان، بحرین و امارات هم در دسته بهترین کشورهای عربی برای ارسال این نوع از محصولات هستند.

کشورهای آسیای میانه

کشورهایی مانند قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان که در آسیای میانه قرار گرفته‌اند، شرایط آب و هوایی بسیار خاصی دارند که ممکن است به کاشی و سرامیک آسیب بزند. به همین دلیل کیفیت این محصولات برای خریدارانی در این مناطق در درجه اول اهمیت قرار گرفته است. همین موضوع باعث شده که سرامیک و کاشی ایرانی در این کشورها بسیار طرفدار داشته باشد. البته باید بدانید که این کشورها معمولا قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای کالاهای وارداتی خود دارند. برای مثال در صادرات کاشی و سرامیک به قرقیزستان نیاز است که نوشته‌های موجود روی بسته‌بندی را به دو زبان قرقیزی و روسی بنویسید. به علاوه دولت ازبکستان هم تنها اجازه ورود کالاهایی را می‌دهد که نوشته‌های ازبکی بر روی آن‌ها درج شده باشد.

صادرات کاشی و سرامیک به روسیه

روسیه، پرسودترین کشور برای صادرات کاشی و سرامیک

اگر آمار صادرات کاشی و سرامیک را بررسی کنید متوجه خواهید شد که روسیه خود یکی از رقبای اصلی ایران برای فعالیت تجاری در بسیاری از کشورها است. با این حال تنوع بالای محصولات ایرانی در کنار قیمت مناسب آن‌ها باعث شده تا خریداران روسی تمایل زیادی به خرید کاشی و سرامیک از ایران داشته باشند. در نتیجه می‌توان گفت که صادرات کاشی و سرامیک به روسیه هم یک مقصد بسیار پررونق برای بازرگانانی است که به دنبال سود بیشتر در این مسیر هستند.

به دلیل منابع طبیعی زیادی که در کشور ما وجود دارد، تولید کاشی و سرامیک با هزینه کم و در عین حال تنوع و کیفیت بالا امکان‌پذیر است. به همین دلیل سرامیک‌های تولیدشده در ایران در کشورهای مختلف جهان طرفداران زیادی دارند. با این وجود مشکلات مختلفی باعث شده که کشور ما نتواند سهم واقعی خود را در این بازار به دست آورد. یکی از عمده‌ترین مشکلات عدم شناخت بازارهای هدف و برقراری روابط تجاری با آن‌ها است. به همین دلیل در این مقاله با بررسی آمار صادرات کاشی و سرامیک، تعدادی از بهترین کشورها را برای ارسال این محصولات به شما معرفی کردیم.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *