تعرفه صادرات کاشی و سرامیک چگونه مشخص می‌شود؟تعرفه صادرات کاشی و سرامیک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در شروع مسیر صادراتی است. با اطلاع از نحوه مشخص شدن قیمت صادر کردن انواع سرامیک و کاشی، افراد راحت‌تر می‌توانند هزینه‌های پیش روی خود را تخمین بزنند و به این ترتیب مسیر موفق‌تری را در صادرات کاشی و سرامیک پیش بگیرند. در این مقاله از دومیرو می‌خواهیم اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر روی تعرفه صادرات سرامیک و کاشی را با شما در میان بگذاریم. در ادامه عوامل مربوط به تولید و همچنین عوامل مربوط به فروش که در این فرایند تاثیر گذار هستند؛ توضیح داده شده است.

مشخصات فیزیکی کاشی و سرامیک، تعیین‌کننده تعرفه صادرات

مهم‌ترین مواردی که بر روی تعرفه صادرات کاشی و سرامیک تاثیر می‌گذارند، مشخصات فیزیکی این محصولات هستند. به عبارت بهتر کیفیت، نوع مواد اولیه، خواص مکانیکی، محل کاربرد و مشخصات شیمیایی از جمله مهم‌ترین موارد در تعیین قیمت سرامیک و کاشی صادراتی به شمار می‌روند. از جمله مهم‌ترین مشخصات این محصولات که بر روی تعرفه تاثیرگذار است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- مقاومت در برابر رطوبت

یکی از مهم‌ترین عواملی که قیمت کاشی و سرامیک صادراتی را تعیین می‌کند، مقاومت در برابر رطوبت است. به ویژه در مورد کاشی‌هایی که در سرویس بهداشتی به کار می‌روند و یا سرامیک‌های کف، این موضوع تا حد زیادی اهمیت دارد. به همین دلیل هرچه مقاومت این محصولات در برابر نفوذ رطوبت بیشتر باشد، قیمت و در نتیجه تعرفه صادرات کاشی و سرامیک هم بالاتر می‌رود.

2- ابعاد و ظاهر کاشی

اگر مقاله مراحل ساخت و تولید کاشی و سرامیک صادراتی را مطالعه کنید متوجه خواهید شد که سرامیک‌ها و کاشی‌های طرح دار در مقایسه با محصولات ساده، فرایند ساخت پیچیده‌تری دارند. همین موضوع باعث می‌شود که قیمت این محصولات در زمان صادرات افزایش پیدا کند. از سوی دیگر به دلیل اینکه فرایند حمل و نقل کاشی‌ها و سرامیک‌هایی با ابعاد بزرگ سخت‌تر است، تعرفه صادرات هم افزایش پیدا می‌کند.

3- کاربرد کاشی و سرامیک

بسته به اینکه کاشی و سرامیک صادراتی در چه قسمتی مورد استفاده قرار بگیرد، تعرفه صادرات آن متفاوت خواهد بود. برای مثال کاشی آشپزخانه به دلیل اینکه باید مشخصات فیزیکی و شیمیایی خاصی برای مقاومت در برابر رطوبت و تغییرات دمایی داشته باشد، در مقایسه با کاشی‌های کف قیمت نسبتا بیشتری دارد. از سوی دیگر انواع کاشی و سرامیک آشپزخانه، استخری، نما و دیوار هم قیمت‌های متفاوتی دارند که بر روی تعرفه صادرات کاشی و سرامیک تاثیر می‌گذارد.

عوامل مربوط به فرایند فروش در میزان هزینه صادرات

علاوه بر مشخصات فیزیکی و ویژگی‌های سرامیک و کاشی صادراتی، عوامل دیگری هم بر روی تعرفه صادرات کاشی و سرامیک تاثیر دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- هزینه بازاریابی

مهم‌ترین قسمت از هزینه‌های مربوط به فرایند صادرات سرامیک و کاشی، هزینه‌های بازاریابی است. پیدا کردن مشتری و بازاریابی، بیشترین سهم را در تعیین هزینه‌های شما در اختیار دارد. زیرا این موضوع، شروع فرایند صادراتی است و معمولا زمان زیادی را هم به خود اختصاص می‌دهد. اما با استفاده از خدمات ما در دومیرو دیگر نیازی نیست که نگران این موضوع باشید و می‌توانید با برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان، بخش زیادی از این هزینه‌ها را کاهش دهید.

2- کشور مقصد

اینکه شما سرامیک و کاشی را به چه کشوری ارسال کنید، به طور مستقیم بر روی تعرفه صادرات کاشی و سرامیک تاثیر می‌گذارد. زیرا مسافت و مسیرهای حمل و نقل به کشورهای مختلف یکسان نیست و همین موضوع می‌تواند میزان دخل و خرج شما را تغییر دهد. برای مثال صادرات کاشی و سرامیک به قطر در مقایسه با آفریقا، هزینه کمتری را برای حمل و نقل و ارسال محصولات نیاز خواهد داشت.

3- بسته بندی و ارسال کالاها

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی تعرفه صادرات کاشی و سرامیک می‌توان به بسته‌بندی و ارسال کالاها اشاره کرد. باید بدانید که هر کشوری بسته به قوانین که برای وارد کردن کالاهای مختلف وضع کرده است، قوانین خاص خود را برای نوشته‌های روی بسته‌بندی دارد. برای مثال در زمان صادر کردن سرامیک و کاشی به روسیه باید حتما نوشته‌ها به زبان روسی باشند. همچنین در مورد قطر هم نوشته‌های روی بسته‌بندی باید به دو زبان انگلیسی و عربی باشند و موارد خاصی را مانند کارخانه سازنده و تاریخ تولید شامل شوند.

از سوی دیگر ارسال سرامیک و کاشی صادراتی هم از دو طریق زمینی و دریایی انجام می‌شود. در این زمینه برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به کالاها، باید اصولی را در بسته‌بندی و حمل و نقل آن‌ها رعایت کنید. برای مثال از باربندها و مهارکننده‌های خاص استفاده کنید که همین موضوع در زمان بستن قرارداد با شرکت‌های باربری، می‌تواند بر روی تعرفه صادرات کاشی و سرامیک تاثیر بگذارد.

4- تعرفه ترخیص کالا از گمرک

بر خلاف تصوری که بسیاری از افراد در زمان بررسی تعرفه صادرات کاشی و سرامیک دارند، ترخیص کالا از گمرک برای فروشنده چندان هزینه‌ای ندارد. زیرا در تعریف تخصصی، تعرفه گمرکی هزینه‌ای است که باید برای ورود یک کالا به کشور هدف پرداخت شود که در بیشتر موارد بر عهده خریدار است. البته طبق توافقنامه‌های تجاری که اخیرا در میان ایران و سایر کشورهای مقصد کاشی و سرامیک امضا شده است، هزینه‌های گمرکی تا حد زیادی کاهش پیدا کرده‌اند و از این نظر مسیر صادرات هموارتر شده است.

5- بیمه بار صادراتی

علاوه بر مسافت تا کشور مقصد و نوع حمل و نقل، یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده تعرفه صادرات کاشی و سرامیک در ایران مربوط به بیمه بار صادراتی است. در این زمینه شما باید حتما محصولات خود را در برابر هرگونه آسیبی مانند شکستگی در حین حمل و نقل، لب‌پریدگی و موارد دیگر بیمه کنید تا در صورت بروز مشکلات بتوانید از بابت جبران خسارت‌ها مطمئن شوید. اگر می‌خواهید بدانید بیمه بار صادراتی چیست و چه مواردی را شامل می‌شود می‌توانید بر روی لینک درج‌شده کلیک کنید.

سخن پایانی

اگر قبل از ورود به دنیای صادرات کاشی و سرامیک تعرفه‌ها را به خوبی بررسی کنید، می‌توانید راه‌هایی را برای کاهش تعرفه صادرات کاشی و سرامیک پیدا کنید. به این ترتیب سود شما از این فرایند بیشتر خواهد شد. برای مثال همکاری با دومیرو و عضو شدن در این خانواده بزرگ می‌تواند به شما کمک کند تا 90 درصد در هزینه‌های بازاریابی خود صرفه‌جویی کنید. همچنین با استفاده از مشاوره‌های ما در زمینه تحلیل بازار، می‌توانید بهترین کشورهای هدف را پیدا کرده و در نتیجه همواره در مسیر کسب سود باشید.

از آنجا که صادرات کاشی و سرامیک سهم زیادی از صادرات غیرنفتی کشور را در اختیار دارد، می‌توان گفت که جذب حمایت دولتی در آن نسبتا آسان است.

همه عواملی که در این مقاله درباره آن‌ها صحبت شد، به طور مستقیم بر روی تعرفه صادرات کاشی و سرامیک به اروپا هم تاثیر می‌گذارند. اما گاهی اوقات سیاست‌های این کشورها در برخورد با ایران باعث می‌شود که تعرفه‌ها نوسان داشته و افزایش یا کاهش پیدا کنند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *